Funkties en Verantwoordelijkheden bestuur voor 2023-2024

De funkties en bijhorende verantwoordelijkheden van de leden van het bestuur worden hieronder - richtinggevend - opgesomd.  Dit heeft voornamelijk tot doel de leden te informeren wie ze voor welke activiteit kunnen aanspreken.

Collectieve taken van het bestuur, waargenomen door elk van de bestuursleden.

  • beslissingen, akties, stappen en organisatie van
    • bewaring, instandhouding en gebruik van het materiaal incl. flesvullingen
    • clubduiken
    • clubreizen en -uitstappen
  • meewerken aan het vervullen van bestuurlijke, administratieve taken om de erkenning en goede werking van de club te verzekeren
  • beheer van de middelen van de club volgens het principe van ‘goed huisvaderschap’.
  • actief uitdragen van imago en kwaliteiten van de club met het oog op ledenwerving
  • ...

Individuele verantwoordelijkheden (*)

(*) Het betreft hier coördinatie en eindverantwoordelijkheden.  Elk van deze taken kan tijdelijk en projectmatig worden toegewezen aan een werkgroep van leden, dus buiten het bestuur.

Valère Mevissen              (voorzitter)

Katoo Dothée                   (plaatsvervangend voorzitster)

  • organisatie en bijeenroeping van bestuursleden voor bestuursvergadering
  • organisatie, bekendmaking en oproeping van alle leden voor jaarlijkse, algemene vergadering
  • stimuleren ledenwerving via aanwezigheidspolitiek
  • algemene dagelijkse leiding van de club

Philip Verstraeten           (secretaris en administratief beheer, penningmeester en communicatie)

Secretariaat

  • betrekkingen met externe organisaties en federaties in het algemeen, NELOS in het bijzonder
  • ledenadministratie : verwerking van medische strookjes, inschrijvingen, beheerder DIVES, ...
  • Controle Decreet m.b.t. strafregister (voor deel buiten NELOS populatie)

Penningmeester

  • financiële boekhouding
    • uitgaven, terugbetalingen gemaakte onkosten, controlling
    • inkomsten : materiaalverhuur, lidgelden, feestelijkheden, tussentijdse fakturatie aan leden
  • consolidatie van rekeningen en rapportage aan het bestuur en de algemene vergadering

Administratief beheer

  • opvolgen en vervullen van alle wettelijke, administratieve en statutaire verplichtingen (neerlegging jaarrekening, UBO-aangifte, belastingsaangifte, …)
  • verzekeringen
  • Club-API en Mental Coaching

Communicatie

  • website : opbouw, hosting, beveiliging, eindredactie, onderhoud...
  • mailfunctionaliteit, Whatsapp groep, SMS gateway en andere mededelingen
  • beheer van de duikkalender wordt – buiten het bestuur – waargenomen door Gust Matthys.
  • verantwoordelijke GDPR

Philippe Habay                 (duikschoolleider, materiaalverantwoordelijke)

Duikschoolleider

  • organisatie van de wekelijkse clubtraining
  • organisatie van opleidingen, zowel praktische als theoretische lessen
  • initiëren, stimuleren en organisatie van club- en proevenduiken
  • opleidingsverantwoordelijke binnen DIVES, eindcontrole homologaties
  • ondersteuning van alle andere opleidingen zoals besproken in artikel 33 en volgende
  • toepassing van en controle op het veiligheidsreglement en alle voorschriften

Materiaalverantwoordelijke

  • eindverantwoordelijkheid beschikbaarheid materiaal bij training en clubduiken
  • uitleendienst, controle en onderhoud van het materiaal
  • aankoop, vernieuwing en vervanging van materiaal

Matthias Deneyer

Katoo Dothée                   (evenementen en logistieke ondersteuning)

  • organisatie en voorbereiding van de clubevenementen zoals :
    • (nieuwjaars)receptie of andere bijeenkomst
    • zeeland verblijven
    • benefiet evenementen
    • ledenfeest of gelijkaardig evenement
  • initiatief en organisatie van ad-hoc festiviteiten (brevetproeven)